Saturday 27 August 2016



A- ETKİ- TEPKİ DENEYİ VE ARAÇ TASARIMI


İlk deneyimizde betonun kürlenme süreci boyunca basınca verdiği tepkiyi ve şekil alabilirliğini gözlemledik.




süreç: Kalıba döktüğümüz beton üzerine belirlediğimiz bir objeyi bastırdık. Şekil almasını ve objeyi çektikten sonra eski haline dönmesini gözlemledik. Aynı işlemi yarımşar saat arayla tekrarladık.

değişken : Zaman (kürlenme süreci)

sonuç:
Zaman geçtikçe dış etki ile şekil alma zorlaştı, etki kaldırılınca eski şekle dönme yatkınlığı da azaldı. Dolayısıyla kalıpsız (hareket ile) şekil verilmek istenen betonun karışım içeriğine bağlı olarak kalıcı şekil alması için beklenilmesi gereken bir t süresi vardır. Fakat bu t süresi sonunda beton her ne kadar kalıcı şekil alsa da, bu şekil alma işlemi için harcanması gereken güç de artan beton direncine bağlı olarak artmaktadır.


Araç Tasarımı


etki tepki araç mekaizması (diyagram: Barış Terzi)


Deney sonuçları çerçevesinde, kürlenme süreci boyunca ölçekli ve harcanan kas gücünü azaltmaya yönelik bir araç tasarladık. Araç için hazırladığımız betonu kardıktan sonra donma süresine bağlı olarak belli bir t süresinde beklettik. Daha sonra araç içine yerleştirilen silindir hazneye döküp çarkı belli zaman aralıklarında belli derecelerle çevirmeye başladık. Naylon hazne gerginleştikten sonra zaten t süresince beklettiğimiz için şeklini korudu.












No comments:

Post a Comment